Vedtægter

§1. NAVN OG HJEMSTED

Foreningens navn er ”SydkystMusikanter” med hjemsted i Greve kommune på den til enhver tid værende formands adresse.

§ 2. FORMÅL

2.1. Foreningens formål er at fremme medlemmernes spillefærdigheder og spillelyst.

2.2. Formålet søges fremmet ved at dyrke både sammenspil og orkesterspil med henblik på såvel interne som eksterne koncerter samt deltagelse i øvrige musikarrangementer.

§ 3. MEDLEMSKREDS

3.1. Som medlemmer kan optages personer, der går ind for foreningens formål.

3.2. Orkestermedlemmer skal kunne spille efter noder. Optagelse sker efter aftale med instruktøren.

3.3. Ind-og udmeldelse sker skriftligt til bestyrelsen.

§ 4. GODTGØRELSE

4.1. Der kan udbetales godtgørelse efter skatterådets takster til foreningens instruktør. Der skal ikke vises bilag for udgifter.

4.2 Instruktøren skal være medlem af foreningen

§ 5. KONTINGENT

5.1. Kontingent, herunder henlæggelse til foreningens jubilæumsfond, fastsættes på den årlige GF.

5.2. Unge på 15, 16 og 17 år betaler halvt kontingent. Børn under 15 år er kontingentfrie.

5.3. Kontingentet forfalder til betaling 1. november og indbetales til foreningens konto.

5.4. Ved manglende kontingentindbetaling fortabes medlemskabet.

§ 5A. KONTINGENT FOR ORKESTER- MEDLEMMER

5A.1.Orkesterkontingent betales særskilt til foreningens konto gældende for spilleperioden september til april. Dette gælder både børn og voksne.

5A.2.Kontingentets størrelse sættes i forhold til antallet af orkestermedlemmer og skatterådets regler for godtgørelse til instruktører m.v. jf. § 4.1.

5A.3.Nye tilmeldinger samt eventuel afmelding sker til instruktøren senest 10. august, hvorefter de tilmeldte meddeles kontingentets størrelse. Herefter tilmelder medlemmet sig bindende og betaling sker senest 1. september.

§6. VALG AF LEDELSE

6.1 Foreningen ledes af en bestyrelse på indtil 5 medlemmer – dog mindst 3 – der vælges for 2 år ad gangen på den årlige GF.

6.2. I lige år vælges formand og 1 bestyrelsesmedlem. I ulige år vælges op til 3 bestyrelsesmedlemmer.

6.3. Der vælges på GF 1 suppleant til bestyrelsen for 1 år.

6.4. Det forudsættes at bestyrelsen har et tæt samarbejde med instruktøren.

§ 7. REGNSKAB OG REVISION

7.1. Foreningens regnskabsår følger kalenderåret.

7.2. Kassereren fører foreningens regnskab samt fører medlemsliste.

7.3.Kassereren udbetaler godtgørelsen til foreningens instruktør.

7.4. Årsregnskabet skal være revideret af revisoren inden udgangen af januar måned.

7.5. Det reviderede regnskab forelægges den samlede bestyrelse inden udsendelse af indkaldelse til generalforsamlingen.

7.6. Regnskabet udsendes til medlemmerne sammen med indkaldelsen til GF.

7.7. Der vælges 1 revisor på generalforsamlingen for 2 år.

7.8. Der vælges 1 revisorsuppleant for 1 år.

7.9. Foreningens midler skal være anbragt i et anerkendt pengeinstitut.

§8. GENERALFORSAMLINGEN

8.1. GF er foreningens højeste myndighed

8.2. Ordinær GF afholdes en gang årligt i marts måned.

8.3. Medlemmerne modtager indkaldelse med mindst 21 dages varsel med dagsorden ifølge vedtægten.

8.4. Forslag der ønskes behandlet på GF skal være formanden i hænde senest 1. februar. Rettidigt indkomne forslag udsendes til samtlige medlemmer sammen med indkaldelsen og årsregnskabet.

8.5. GF ledes af en dirigent, der ikke må være medlem af bestyrelsen.

8.6. Stemmeberettigede medlemmer har hver én stemme og der kan ikke stemmes ved fuldmagt. (7.7. Udgår) 8.7. Deltagelse i GF forudsætter betalt kontingent.

8.8. Afstemning sker skriftligt, hvis ét tilstedeværende medlem ønsker det.

8.9. Ved afstemning gælder almindeligt stemmeflertal, dog jf. §§ 12 og 13.

8.10. Dagsorden for ordinær generalforsamling skal mindst indeholde følgende punkter:

Valg af dirigent

Valg af referent

Aflæggelse af bestyrelsens beretning

Forelæggelse af regnskab

Behandling af rettidigt indkomne forslag

Fastsættelse af budget og kontingent

Valg til bestyrelsen og valg af suppleant iht. §6

Valg af revisor og suppleant iht. §7

Fremtidigt virke

Eventuelt

8.11. Referat udsendes til medlemmerne hurtigst muligt

§ 9. EKSTRAORDINÆR GENERALFORSAMLING

9.1. Ekstraordinær generalforsamling skal afholdes, når et flertal af bestyrelsens medlemmer ønsker det, eller når mindst 25% af foreningens medlemmer stiller skriftligt krav herom med angivelse af dagsorden.

§ 10. BESTYRELSEN

10.1. Bestyrelsen konstituerer sig straks efter GF med kasserer og sekretær.

10.2. Formanden leder bestyrelsesmøderne. Der holdes mindst 2 bestyrelsesmøder om året. Yderligere møder afholdes når et flertal i bestyrelsen finder det nødvendigt.

10.3. Sekretæren skriver referat af møderne og opbevarer diverse papirer i forbindelse med foreningens aktiviteter.

10.4. Indkaldelse til bestyrelsesmøder sker skriftligt med 8 dages varsel og med angivelse af dagsorden samt tid og sted for mødet.

10.5. Bestyrelsen er beslutningsdygtig når mindst 2/3 af bestyrelsen, heriblandt formanden, er til stede. Beslutninger træffes ved almindelig stemmeflerhed. I tilfælde af stemmelighed er formandens stemme afgørende.

§11. TEGNING OG HÆFTELSE

11.1. Formanden tegner foreningen udadtil.

11.2. Foreningen forpligtes ved underskrift af 2 bestyrelsesmedlemmer, hvoraf den ene skal være formanden. 11.3. Foreningen hæfter kun for sine økonomiske forpligtelser med sin formue. Der påhviler ikke foreningens medlemmer eller bestyrelse nogen personlig hæftelse.

§ 12. VEDTÆGTSÆNDRINGER

12.1. Til ændring af disse vedtægter kræves 2/3 flertal af de fremmødte medlemmer på generalforsamlingen SAMT at mindst 50% af samtlige medlemmer er til stede.

12.2. I mangel af beslutningsdygtighed kan der indkaldes – inden 28 dage – til ekstraordinær generalforsamling, hvor beslutning træffes ved almindelig stemmeflerhed.

§13. OPLØSNING

13.1. Til opløsning af foreningen kræves mindst 2/3 majoritet af samtlige foreningens medlemmer.

13.2. Hvis ikke §13.1 opfyldes kan bestyrelsen – senest 28 efter – indkalde til ekstraordinær GF, hvor opløsningen kan vedtages med 2/3 flertal af de fremmødte medlemmer.

13.3. Eventuel formue tilfalder et lignende almennyttigt formål i Greve kommune. Den opløsende GF bestemmer til hvilket formål foreningens midler skal anvendes.